V četrtek, 23. 2. 2023, smo se ob 20.00 s Flixbusom odpravili iz glavne avtobusne postaje v Ljubljani in prispeli na Dunajsko letališče v petek ob 1.40 zjutraj. Nato je sledilo 3 ure mučnega čakanja, ko smo končno ob 4.50 oddali prtljago in se podali do terminala, kjer smo ob 7.00 zjutraj vzleteli in krenili pot proti Helsinkom. Pristali smo ob 10.10 ( 9.10 po slovenskem času) na letališču v Helsinkih, prevzeli prtljago in najeli taxi, ki nas je odpeljal do doma Suomen Raamattupisto. Takoj smo se nastanili v sobah in se zaslužno odpočili za 2 uri, nato pa odšli v trgovino po prve zaloge. Zaradi naše pozabljivosti smo se še enkrat odpravili v trgovino. Na koncu dneva pa smo popadali po posteljah od izmučenosti.

V soboto, 25. 2. 2023, smo se po poznem zajtrku odpravili na vlak proti Espu, kjer smo si malce ogledali mesto, šli do katedrale in se sprehodili po pokopališču, kjer smo naleteli na nagrobnik iz 18. stoletja. Po ogledu pokopališča smo se odpravili do nakupovalnega centra v katerem smo se usedli v kavarno, si privoščili kavo in domače finske kolačke. Čez hodnik se je ravno odprl etnografski muzej, kamor smo se takoj odpravili in si ogledali kulturo afriških držav in začetek Reggeja. Potem pa smo se odpravili v tamkajšnji Lidl, kjer smo si nakupili tedensko zalogo živil. Za tem smo si ogledali še par trgovinic in se odpravili domov. Skuhali smo si kosilo, ob tem pa navijali za naše smučarske skakalce. Ker smo še vedno čutili posledice potovanja, smo se stuširali in odpravili spat.

V nedeljo 26. 2. 2023 pa smo se odpravili v Helsinke, kjer smo si ogledali akvarij morskih bitij. Tam so bile vse vrste rib od najmanjših pa vse do skoraj dvometrskih morskih psov in jegulj. Videli smo tudi morske zvezde, ježke, konjičke, hobotnice, rakce ter veliko drugega. Najbolj zanimiv je bil podhod, kjer so nad teboj plavali morski psi in druge velike ribe. Na koncu smo kupili par spominkov. Po ogledu, da smo se malce podprli, smo odšli v Tajsko restavracijo, kjer smo si naročili rakce in spomladanske zavitke. Po obisku restavracije smo se odpravili domov. Spekli smo si večerjo in pogledali smučanje in zopet spremljali tekmo smučarskih skokov.

V ponedeljek, 27. 2. 2023, smo se odpravili v šolski center Omnia, kjer smo se spoznali z našo začasno koordinatorko Riio. Tam nas je popeljala v učilnico, kjer nam je na kratko predstavila šolski sistem na Finskem, potem pa tudi malo o sami Finski. Nato nas je popeljala po njihovi šoli in nam razkazala različne učilnice (slikarska, šivalna, kiparska učilnica, lesarska delavnica,…) in razstavo izdelkov. Nato nas je povabila na kosilo, ki je bilo zelo okusno. Po kosilu smo šli na ogled enega od delovišč, nato pa smo šli na upravno enoto, kjer smo si kupili mesečne karte.

Torek, 28. 2. 2023, je bil naš prvi delovni dan na novih deloviščih. Pia in Živa delata skupaj v Villa Tapiola, Lovro pa v Villa Kaskimaki. Vsem se je prvi dan zdel odličen, osebje je prijazno in komunikativno, delo pa je precej bolj umirjeno in drugače organizirano. Naš delovni dan se začne zjutraj ob osmih. Za v sredo, 1. 3. 2023, smo naleteli na manjšo težavo in sicer stavka voznikov avtobusov, zato smo priredili urnik dela.

Podrobnejši potek dela še sporočimo. 🙂

Slike naših prvih dni si lahko pogledate spodaj. Se slišimo v kratkem.